17 January 2012

Susu Tarik

Aku : "Teh tarik satu, kurang manis.."

Waiter: "Wookkkeeyyy, siap.."  (padahal belum siap pun..)

Tak sampai 5 minit kemudian..


Waiter: "Teh tarik siap.." (letak kat meja)


Sruuuupppp... aku hirup teh tarik... (serupa tak tarik pun, buih tak ada)

Aku: "Weiiiii.. ini teh tarik ka susu tarik?, kasi bikin lain lah!"


Ada kedai yang konsistensi teh tarik dia langsung tak menepati citarasa. Ini mesti tukang bancuh air malas nak rendam teh. Sekarang susah nak jumpa teh tarik yang sedap. Bagi aku teh tarik yang sedap perlu menggunakan serbuk teh yang berkualiti dan hanya gunakan susu pekat. Teh tarik yang ada campur susu cair dan gula, hancusss sama sekali.

Teh tarik paling sedap setakat ni yang pernah aku rasa ada di Cameron Highland

2 comments:

  1. "Weiiiii.. ini teh tarik ka susu tarik?, kasi bikin lain lah!"
    nasik tambah ..
    ' Lu minum sendiri ini susu tarik !! "

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. power lah nasi tambah DrSinga..
      alahai, sori la lambat publish comment, mood cuti panjang tak abis2 lagi ni :P

      Delete